Galet.

Min Milla kan verkligen få mig på bättre humör när jag känner mig nere. Hon har en tendens att alltid få mig att skratta.. Jag ser allt ur ett annat, mer humoristiskt perspektiv och skrattar åt mina egna galenskaper.
Vad klassas som galet? Jag tror att det är olika från person till person. Någonting som är galet för mig kanske inte är galet för någon annan. Jag har på senare tid dragits till galna människor. Personer som på ett eller annat sätt gör saker som jag uppfattar som galet. Det behöver ju nödvändigtvis inte betyda att det är galenskap enligt deras uppfattning. Men med mina mått mätt så är det helt galet. Att dra förhastade slutsatser och döma en händelse, utan att ta reda på bakgrundsfakta, är helt galet för mig. Speciellt om bakgrundsfaktan redovisas grundligt i efterhand och man, trots den nya informationen, ändå inte ändrar uppfattning. Själv har jag ett behov av att veta hur saker och ting gått till. Hur saker och situationer uppstått. Ett behov av att förstå. Och just nu så fattar jag ingenting.. Jag sitter som ett känslomässigt vrak och fattar inte vad det var som hände. Det är helt galet. Blir man galen så gör man galna saker. Som att t.ex. skicka fyrahundrasjuttiofem meddelanden till en stackare. Men jag erkänner, jag är också en galning. Nu gäller det bara att försöka få galenskaperna under kontroll. Och det är där humorn och min älskade vän Milla är fantastiska.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men snälla nån ska du aldrig inse att du gör fel och ta ansvar för dina egna jävla handlingar!?!!!

2013-05-09 @ 19:57:16
Postat av: Anonym

Men snälla nån ska du aldrig inse att du gör fel och ta ansvar för dina egna jävla handlingar!?!!!

2013-05-09 @ 20:01:48
Postat av: Sandra

Du är en helt underbar människa, Nathalie! Och så är det ju så att du är rätt galen du med, det är det som gör dig till den fina person du är! <3

2013-05-11 @ 03:44:47
URL: http://ingenlattemamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0