Vågar jag?

Flertalet gånger under ett dygn så pendlar mitt humör. Men så är det nog för de allra flesta.. Mina svängar som jag har nu går mellan att vara superglad, lycklig och sprallig till att känna mig dum, ledsen och förvirrad. Förvirrad över mitt liv och dess rådande situation. Ledsen över att saker inte är som de borde och saker som hänt. Dum som ger mig ut på öppet vatten utan en blekaste aning om vad som väntar när jag kommer i land, om jag kommer i land.. Mycket känslor är det som jag inte får bukt på. Många orosmoment som gör mig nervös för minsta lilla. Om jag beslutar mig för att "ge mig in i leken", klarar jag då av att följa spelreglerna? Och framförallt, kommer det göra mig lycklig? Vågar jag satsa i hopp om att saker ska bli bra, eller ska jag dra mig tillbaka och leta nya, mer säkra vägar? Om jag satsar och det inte blir bra så kan det bli så otroligt fel. Men om det funkar, om jag till slut får det jag önskar, kommer det bli otroligt bra, det är jag säker på. Vågar jag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0