Tårar i öronen.

Jag känner någonting varmt som rör sig sakta, sakta neråt. Från den yttre vrån av ögat rör det sig mot mitt öra. Det blir kallt och vått efteråt och jag känner banan som det rört sig i.. En våt bana som känns kall, den känns mindre och mindre och till slut kan jag endast ana att det runnit någonting just där. Det har torkat och nu stramar det av det kvarvarande saltet. Processen upprepas, den här gången hinner banan inte torka innan det fylls på med en ny varm tår. En till. En till. Och ytterligare en till. Det är min själ som blöder och själablodet rinner sakta, sakta ner från den yttre vrån av ögat. Det rinner ner i mitt öra.
Jag gråter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0