Lev och må bra.

Ibland undrar jag varför det är "fel" att inte göra som andra. Jag fick igår höra att "Så kan du inte göra, tänk efter", och ja, jag klandrar inte folk för att dom tycker att jag gör saker annorlunda. "Som alla andra" är ett uttryck som jag inte ens begriper mig på. Alla är vi olika individer med olika syn på livet och saker. Om en person tycker att det är fel att göra på ett specifikt sätt, medans en annan person inte alls har några problem med det och tycker att det är helt okej, då tycker jag inte att det är några problem, sålänge den andra personen inte försöker tvinga på den första personen någonting. Alla får leva sitt liv precis som dom vill, sålänge det inte drabbar någon annan negativt. Man ska inte lyssna så mycket på alla andra, för då lever man inte som man själv vill leva. Man ska fokusera på att göra som man själv vill och mår bra av. Man är ändå ensam i sig själv med tankar och känslor som ingen annan kan styra över. För inte alls så länge sen så levde jag väldigt nära en person som inte bara talade om för mig hur jag skulle agera i vissa situationer, utan även vad jag skulle känna. Den personen gjorde så jag blev en helt annan människa och slutade känna mig som mig själv. Jag kommer aldrig mer låta det hända. Jag är jag, jag gör som jag vill. Jag skadar inte mig själv eller någon annan heller för den delen. Jag lever MITT liv. Jag tänker fortsätta med det. Livet är på tok för kort för att man ska leva det som någon annan vill. Jag tänker iallafall fortsätta leva mitt liv utan att bry mig om vad folk tycker. För sålänge det inte skadar någon annan så är det inte fel. Jag lever!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0