Världen utan Er.

Det är lite lustigt hur en del personer väljer att uppfatta vissa saker. Att alla inte har rätt information är såklart inte deras fel, men att dra förhastade slutsatser om någonting som dom för det första inte har någonting med att göra och för det andra inte har någon aning om varför saker och ting blivit som det blivit, det är bara pinsamt. Ärligt talat så tycker jag synd om dessa oförstående människor.
Nu vet jag ju dock att personen, som just detta handlar om, är väldigt manipulativ och skyr inga medel för att få sig själv att framstå som ett offer. Och visst, personen är skicklig. Jag har själv fallit för offerkoftans makt. Jag har själv sett det som personens manipulativa sida vill visa. Men till slut så öppnade jag ögonen för sanningen och insåg vad personen egentligen går för. Jag lider med Er som fortfarande lever under offerkoftans makt. Och jag vet, av egna erfarenheter, att Ni en vacker dag kommer sitta som mig och fundera. Fundera över hur Ni lät er luras gång på gång. Innerst inne visste jag egentligen hur det låg till. Innerst inne såg jag allt som Ni nu förtränger. Innerst inne så tror jag att Ni också vet. Innerst inne så gömmer Ni det som Erat bättre vetande egentligen vill tala om för Er.
Ta en liten funderare.. Hur kommer det sig att samma person alltid råkar ut för dessa "svek". Hur kommer det sig att samma person alltid mår dåligt? Kom inte med någon ursäkt om någon diagnos eller sjukdom, för personen i fråga är inte villig att förändra sig. Vet Ni varför? För att Ni alltid har tagit personen i försvar. Hur illa personen än har behandlat andra. Alltid finns det något att skylla på. Men vet Ni? Personen kommer aldrig förändras om alla handlingar alltid blir försvarade av Er. Den läskiga frågan kvarstår dock.. Vad kommer hända när Ni inte längre finns i denna värd för att försvara personens felande handlingar? Vad händer med personen då? Hur ska personen klara sig i världen utan Er? Bara en liten fundering som jag hoppas av hela mitt hjärta att jag slipper uppleva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0