Gör om, gör rätt.

Detta år börjar, äntligen, lida mot sitt slut. Ett år som kommit levererat till mig direkt från helvetet. Ett år som jag helst av allt skulle vilja radera, så det är med glädje jag konstaterar att året endast har två dagar kvar. Så vitt jag vet så kommer även dessa två dagar vara ett rent helvete. Men sen hoppas jag, optimist som jag är, att det kommande året blir bättre än detta och fyllt med glädje. Om jag skulle sammanfatta detta år med tre ord så skulle det vara : Sorg, förvirring och kärleksbekymmer.
Sorgen lever kvar, förvirrad är jag fortfarande och kärleksbekymmer verkar jag aldrig bli av med. Sorg över saker som inte blev. Sorg över saker som tog slut. Förvirrad över varför saker inte blev. Förvirrad över... ALLT. Kärleksbekymmer... Ja, jag har haft en hel del, av den varan, under året och det verkar vara ett återkommande problem som inte vill ge med sig.

Men som sagt, ett nytt år. En ny inställning. Nya chanser. Nya möjligheter. Det är iallafall lätt att glänsa med tanke på vad detta år har erbjudit. Jag är positiv, jag ser möjligheter. Jag ser det som ytterligare en ny möjlighet att göra om, och göra rätt. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0