Vincent tre månader.

Idag blir Vincent tre hela månader. Förstå att för tre månader sen så hade jag varit mamma i elva timmar. Förstå det! Men det känns inte som om det är tre månader sen han föddes. Det känns som om jag har varit mamma hela livet. Jag fattar inte vad jag gjorde innan Vincent föddes. Jag älskar mitt nya mammaliv! Vincent börjar bli stor också. Han har under de senaste två (!) veckorna gått upp en blöjstorlek, vänt sig från rygg till mage, sovit hos sin morfar för första gången, slutat med antikolikflaskorna, gått upp en storlek i nappdelen på flaskorna, börjat äta mat (gröt eller puré) ett par gåner om dagen, bytt från nan 1 till nan 2 och numera vägrar han ligga i famnen om han inte ska sova. Han ska sitta i famnen. Han är så duktig min lilla kille. Han vill helst sitta själv, men han har inte riktigt balansen där ännu. Han får sitta ensam, med stöd, korta stunder. Jag vet att han inte har så starka muskler i ryggen att han orkar bära upp hela kroppen men små korta stunder får han sitta ensam. Då sitter han först så rakt och fint i ryggen, men när han börjar säcka ihop så får han inte sitta ensam mer. Men herregud var allting bara sa "poff". Allt det hände på två veckor. Innan det så låg han bara ner hela tiden. När han satt i babysittern hade han precis börjar greppa saker, men för det mesta så tittade han bara. Han var ett spädbarn, som endast åt nr 1 i bröstmjölksersättning för två veckor sen, det är han inte nu. Min lilla kille växer så fort. Det är bra på ett sätt, för då betyder det att han mår bra och utvecklas. Men det är tråkigt också, för då hinner jag inte med i allt som händer. Men grattis till Vincent idag, på hans tremånadersdag. Mamma älskar dig så otroligt mycket. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0