Vi är redo för Bus nu.. nästan iallafall.

Jag vill att min Bus-i-Magen ska komma ut nu. Jag vill, jag vill, jag vill. Det som saknas till bebisen är barnvagnen. Den är beställd men det var så lång väntetid på den att den inte kommer förns den 13:e september. Men förrutom det så är vi klara. Visserligen så har vi ingen handduk till Bus men hen kan ju faktiskt använda våra. Vi har inte heller några blöjor, men det får man ju från BB så det kan man köpa med sig hem när man åker från BB. Sen har jag inte någon amnings-BH ännu, men det påverkar ju inte bebisen. Dock är det ju väldigt bra att ha, då jag garanterat kommer amma när jag åker från BB. Så det är väl det som ska införskaffas. Men det som vi inte har är vagn. Så efter den 13:e är det fritt fram för Bus-i-Magen att bli Bus-utanför-magen-med-ett-riktigt-namn istället. Bus är allt som finns i mitt huvud. Jag kan inte tänka på någonting annat, hur mycket jag än försöker. Det är dags nu.

Inatt trodde jag nästan att det skulle sätta igång. Fick smärtsamma sammandragningar (vill inte kalla det värkar, då jag inte vet hur värkar känns) som kom relativt regelbundet. 6-8 minuter var det mellan sammandragningarna. Och det höll i sig i typ fyra timmar. Nu i efterhand känns det fjantigt, men det gjorde inte det igår. :P

Hursomhaver så hoppas jag att jag slipper gå över tiden och att jag istället kan föda en eller två veckor innan BF. Det skadar ju inte. Eller om Bus är helt klar så får hen gärna komma ut nu, men jag vill inte riskera någonting. Mamma säger ju att hen kanske kommer den 23:e, det låter bra tycker jag. Nej, nu ska jag fortsätta läsa alla mammabloggar som fördriver min tid.

Puss och Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0