Lycka och oro.

Är det någon som förstår mig när jag säger att jag är så lycklig att jag är rädd? Jag är så glad och så mycket saker har gått så bra på sista tiden att jag inte vågar tro annat än att någonting snart går galet.. Det är en konstig känsla som inte försvinner. Jag är så otroligt tacksam över allt som går bra just nu och jag är livrädd att någonting ska gå galet. Jag vill verkligen fortsätta njuta av livet som det är nu, men med min bebis. Jag hoppas bara inte att det är det som kommer gå galet. Vad som helst annat får gå fel, men inte mitt barn. Det är det viktigaste av allt. När bebisen är ute så kommer mitt liv vara fulländat. Visst, det finns vissa saker som kan bli bättre. T.ex. ekonomi o.s.v. men alla stora stenar är på plats. Så som mitt liv ser ut just nu har det aldrig sett ut förr. Jag har aldrig någonsin varit så lycklig som jag är just nu. Saker går åt rätt håll. Jag har aldrig haft så mycket fina vänner i min närhet. Så mycket kärlek i mitt liv. Aldrig någonsin förut. Mitt liv är absolut på väg i rätt riktning och som det ser ut just nu så kommer det bli ännu bättre.
Kanske är det äntligen min tur att få uppleva det positiva av karma. Min tur att få tillbaka det som jag hela mitt liv har gett till andra. Visst har jag varit lycklig tidigare, men inte som nu. Jag har aldrig tidigare känt att det finns så få dåliga saker i mitt liv. Jag hoppas för allt att det kommer hålla i sig.

Jag har hört att det är ungefär så bra man mår när man precis fått barn. Man lever i en jag-har-en-bebis-bubbla och är så otroligt lycklig. Om jag mår så här bra nu så undrar jag verkligen hur bra jag kommer må när bebisen kommer. Jag hoppas att allt går bra så att ingenting dåligt händer snart. Så att universum inte tycker att jag ska få uppleva några veckor av ren och skär lycka innan helvetet på jorden bryter lös i mitt liv. Att det är min tur nu att få vara lycklig på riktigt. För att jag förtjänar det.

Vilket som så lutar det just nu åt att vi ska flytta första helgen i oktober. Den 2:a oktober närmare bestämt. Alltså om 21 dagar. Och om 26 dagar är bebisen beräknad. Vilket betyder att jag kan föda innan, efter eller mitt i flytten. Förhoppningsvis inte mitt i flytten men blir det så så blir det så. Om jag själv får bestämma så vill jag föda nu i veckan så jag hinner läka ihop lite innan flyttdagen. Annars går det bra att föda efter flytten också. Eller det spelar egentligen ingen roll. Förhoppningsvis så kommer flytten få tiden att gå rätt så snabbt så jag slipper vänta så länge. Eller vänta får jag ju göra vilket som men det kommer kännas som om tiden går mycket snabbare om jag har saker att göra. Tiden går ju så oerhört långsamt när man väntar på det absolut finaste och vackraste en människa någonsin kan vänta på. Sitt barn.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja nu e d en förväntansfull tid i ditt liv ;) Jag hade ju räknat med att vara med om precis allt som kommer att hända. O d kommer ja förstårs att vvara oxå. Men kanske inte riktigt så nära som d var tänkte. Men ja kommer ju att komma hem minst varannan vecka iaf. Så då kommer inte vilda hästar att kunna hålla mig ifrån att komma o hälsta på er :) ja d händer bra saker i bådas våra liv just nu. O d tycker ja att vi e värda. Du me ny lägenhet o Bus-I-Magen som snart kommer o ja me nytt jobb ny bostad nytt land :) Allt kommer att blli så bra så. Puss o kram min lilla älskling <3

2010-09-11 @ 13:51:56
URL: http://fahlstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0