Mamma-och-barn-besök.

Nu sitter jag och väntar på att allt besök ska komma förbi. Jag har två uppsättningar med mamma-och-barn som ska komma och hälsa på mig. Snart är jag också mamma-och-barn. Om allt hade gått enligt barnmorskornas planeringar så hade jag redan varit mamma-och-barn, men dom hade FEL! Dom jävlarna.

Jag drömmer väldigt skumma drömmar. Jag drömde häromnatten att jag var inne på förlossningen och att dom skulle känna hur öppen jag var. Dom kände efter och märkte att bebisen ligger med ansiktet neråt istället för huvudet neråt. Så dom var tvugna att rätta till det så att inte bebisen skulle bryta nacken av sig när det kommer ut. Då skulle dom, utifrån magen, dra upp bebisen lite så att den la sig med huvudet neråt istället. Och om den inte rättade till sig så skulle bebisen aldrig komma ut.

Sen drömde jag att mina vänner och bekanta fick syskon till alla sina barn men att jag fortfarande var gravid med min bebis. Alltså folk som inte ens är gravida fick både ett, två och tre barn till innan jag ens hann få ut min första.

Sen drömde jag också att jag var ute och skulle dansa på en klubb med min kompis son, som är fyra år. Och det var inte någonting konstigt alls med det.

Inatt drömde jag att det var fullt med snö ute och jag inte hade några skor (jag tror att det beror på att jag inte har några som jag kan använda för att fötterna är så svullna, så jag använder ju bara tofflor). Så visste alla att om man matade bambisar (alltså rådjur, men i drömmen hette det bambisar) så skulle bebisen komma ut. Men man var tvungen att mata dom jättemycket. Så jag sprang runt som en galen tjockis i skogen och försökte leta upp massor med bambisar som jag sen kastade mackor på. Grejen är den att i drömmen så gick allt i slowmotion om man blev kall, och jag hade ju inte några skor på mig.. Så jag sprang, i slowmotion, i snön, utan skor och kastade bröd på bambisar. För att få ut min bebis. Jag tror att den här graviditeten håller på att göra mig galen. :P

Nu ska jag äta en macka och sen dröjer det nog inte lång tid innan alla mammor-och-barn kommer hit. Då ska jag gosa med alla andras barn!

Puss och Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0