Lite uppdatering.

Det var ett bra tag sen men jag har inte så mycket energi i min kropp för tillfället. Men jag ska verkligen försöka bli bättre på att skriva mer. Speciellt om graviditeten då jag vill kunna se tillbaka på hur det varit och se hur allt känns annorlunda med tiden.

Imorgon är det dags för inskrivning på mödravårdcentralen. Det finns vissa saker som jag ska ta upp med barnmorskan:
- Varför är min mage så fruktansvärt uppsvälld, och finns det någonting som jag kan göra åt det? På kvällarna ser den helt enorm ut men på dagen är den nästan som vanligt. Den sväller under dagen och det är inte så att jag äter så den ska bli så sjukt stor som den är.
- Jag ska även fråga om det är ultraljud jag ska göra nästa torsdag då jag ska träffa en läkare för att fastställa vilken vecka jag är i.
- Om det inte är det så ska jag be om att få göra ett.
- Min snuva. Jag har läst på några internetsidor att man kan bli väldigt snuvig av att alla slemhinnor i kroppen sväller lite när man är gravid. Men jag orkar inte vakna 40 ggr per natt av att jag knappt kan andas. Så någonting måste göras åt det om det är möjligt.
- Jag är mätt hela tiden. Även fast jag inte ätit på flera timmar. (I min värld är 4-5 timmar flera numera) Jag är t.o.m. mätt när jag känner att jag är hungrig. Om någon fattar vad jag menar. =P

Förrutom ovanstående punkter plus lite illamående och massor av trötthet så mår jag toppenbra. Men egentligen spelar det ingen roll om det inte går att göra någonting åt det som står över. Jag offrar gärna mitt eget välbefinnande för att lilla Bus-i-magen ska må så bra som möjligt. Och komma ut och vara en frisk och glad liten bebis.

Det som är bäst just nu är att denna vecka har jag inte deckat så fort jag kommit hem från jobbet, utan jag har orkat vara vaken ett par timmar innan jag deckar i sängen. Klockan är nu tio och jag är fortfarande vaken. Det hör numera till ovanligheterna. Men det är bra jobbat! Jag har inte heller mått så illa idag. Inte alls nu när jag tänker efter. Så man kan ju säga att jag är på bättringsvägen. Inte för att graviditeten är en sjukdom utan att graviditeten är på väg i en bättre riktning.

Igår var det förresten en månad sen jag fick veta att jag har en bebis i min mage. =)

Nu är jag alldeles för trött för att vara vaken mer. Så nu ska jag dricka en kopp te och sen ska jag sova. Skriver kanske imorgon när jag har varit hos BM och berättar hur det gick. Om jag orkar. Godnatt!

P.S Finns det någon som vill göra en bloggdesign åt mig. Inget fancy men lite mer avancrat än det är nu. Helst inget standard, men kan ingen hjälpa mig så duger det också. D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0