Universum? Ödet? Vem ska jag tacka?

Häromdagen så fick ju vi se våran bebis. Det var ren lycka. Jag kan inte tänka på någonting annat än mitt älskade barn. Jag fattar inte att jag ska bli mamma på riktigt. Det känns fortfarande som om jag drömmer världens bästa dröm och att jag kommer vakna när som helst. Jag har nu sett min bebis och det känns mer som en dröm än någonsin. Och jag är så rädd att jag ska vakna.

På sista tiden har jag haft sån tur. *peppar peppar* Det är sant. Jag vet att det finns en risk att det vänder nu bara för att jag skriver ut det, men jag har verkligen haft sån himla tur. Jag måste få visa min tacksamhet på något sätt. Här är bara några exempel:

-Jag fick jobb. Som jag verkligen trivs jättebra på. Det är mitt favoritjobb och jag jobbar med jättebra barn och personal.
-Jag lyckades bli gravid. Bara det är ju liksom det bästa som någonsin kunde hända. Jag har alltid trott att jag aldrig kommer lyckas få egna barn men nu är det sant. Det kunde inte komma mer lägligt.<3
-Jag ringde till comhem häromdagen för att kolla hur det står till med mitt abonemang och så. Inte nog med att det är överlåtet till personen som använder det. Utan jag fick t.o.m. pengar tillbaka.
Och andra småsaker som jag inte kommer ihåg.

Men det här är nog det jag var minst beredd på, och som chockade mig mest (förrutom att jag är gravid). Jag fick ett brev från kronofogden och där stod det att jag skulle betala 1162 kr för någon tidning som heter illustrerad historia. Jag har aldrig läst någon sådan tidning. Illustrerad vetanskap har jag läst, men aldrig prenumererat på. Så jag ringer upp Kronofogden för att höra vad det är som dom tycker att jag ska betala för. Tydligen har inte detta gått till Kronofogden ännu utan det är fortfarande hos inkasso, så jag ska inte betala 1162 kr utan bara lite drygt 500 kr. När jag sen frågade hur mycket jag har kvar på min skuld hos Kronofogden så sa dom att jag inte har någonting alls hos dom. Och då frågade jag hur det hade gått till. Jo, tydligen så har jag betalat av allting. Den skuld som var kvar hos kronofogden blev tydligen återkallad. Och innan det hade jag tydligen betalat av så mycket så att jag inte har någonting kvar hos Kronofogden. Jag vet inte vad jag ska säga förrutom: Tack universum eller vad det är som ger mig sån tur! Jag är evigt tacksam att alla dessa bra saker händer mig och jag kommer alltid vara det. Du ger mig inte bara möjligheter att ge mitt barn en så bra uppväxt som möjligt, utan du ger mig även ett barn. Ett liv. Du ger mig det jag är menad att göra. Jag vet inte hur jag någonsin ska kunna visa min tacksamhet tillräckligt. Tack!

Och tydligen fortsätter det!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du e värd allt d där gumman. O ja tycker att du e jätte duktig, Pussinuss

2010-03-17 @ 21:11:05
URL: http://mermaid.blogg.se/
Postat av: hej

e du modell?

2010-06-21 @ 22:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0