Ultraljud.

Idag har vi varit på ultraljud och fått se våran bebis för första gången. När jag la mig på britsen så trodde jag på riktigt att läkaren skulle säga: "Vadå gravid? Du är inte gravid" eller "Oj, jag ser här att du har fått ett utomhavandeskap" eller någonting annat i den stilen. Men icke! "Här är bebisen. Eftersom att den rör på sig så mycket så kan vi vara helt säkra på att den lever", fick jag istället höra.
Ljuva ord. Ljuv lyssning i mina öron.
Jag är så glad att det är på riktigt! Jag kan fortfarande inte riktigt förstå att det verkligen inte bara är en dröm. Det är på riktigt mitt barn som är på bilden här under. Det är på riktigt i min mage, som mitt barn som är på bilden härunder, ligger i. Jag kan inte fatta att det inte är en dröm.

För er som kanske inte ser riktigt vad det är så är det två plusstecken på bilden. Mellan dom tecknena är bebisen. Till vänster är huvudet och till höger är stjärten. Som det är just nu så är jag beräknad till 6:e oktober. Jag är nu i vecka 11 (10+1)


Bus-i-Magen! <3

Kommentarer
Postat av: Mamma

D e bra gumman. Blogga lite nu under graviditen så jag få veta dur ni mår. Du har ett sånt litet fint "Bus-i-Magen <3

Kramar

2010-03-15 @ 13:38:55
URL: http://mermaid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0