Kalas imorgon. :)

Just nu sitter jag och äter det som jag skulle kalla för lunch men om man kollar på klockan så är det nog egentligen middag. Det gör ingenting. Min dygnsrytm är inte vad den borde vara men det är väl ingenting just nu ändå så det kvittar väl.

Idag håller jag på att baka. Jag ska göra fullkornstekakor. Hoppas att det smakar. Imorse bakade jag fullkorns scones och det blev jättegott. Om tekakorna blir goda ska jag nog göra något annat bröd imorgon. Frallor eller ciabatta kanske..

På tal om imorgon så är det 4-års kalas för Kevin imorgon. Det ska bli trevligt. Tiden går så fort. Det känns som om det var ett par månader sen som han fyllde ett. Men det är ju inte bara ett par månader sen, utan väldigt många månader sen. Tänk att min bebis också kommer fylla år så småning om. Det är lika bra att passa på och njuta av sista tiden av graviditeten och småbarnsåren innan de är förbi. Just nu känns det som om att tiden går långsamt som bara den. Men det är nog för att allt är som det är just nu. Dessutom känns det som om att jag har varit gravid i en hel evighet. Fast det har ändå gått så himla fort. Jag ska hinna fylla år och allt innan Bus-i-Magen ska komma ut. Men ändå så är det inte alls lång tid kvar. Jag kan inte fatta att det nästan är sex månader sen jag fick veta att lilla Bus var i magen. Ja, rätt vad det är så är hen väl 13 och tycker att jag är världens gnällkärring. Det blir nog bra iallafall.

Jag har förresten tänkt på en sak som gäller det här med rättigheter till att skaffa barn och djur. Just nu får man ju skaffa det lite som man vill. Jag tycker nog att det borde vara ett test eller nåt som man måste gå igenom för att få skaffa barn eller djur. För att se om man är lämpad som förälder eller djurägare. Alla är inte lämpade att ta hand om ett annat liv och det är en viktig uppgift. Därför borde någon bestämma att man måste göra någon form av test för att få bli godkänd. Just nu syftar jag på en specifik person. Jag tror visserligen inte att du kommer läsa detta och det är nog bäst så. För du är varken lämpad att skaffa varken barn eller djur. Så snälla, låt bli det i framtiden!

Nu tror jag att brödet har jäst klart så jag ska fortsätta med bakningen. Puss och Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0