Det var ett tag sen.

Jag befinner mig nu i Rosengård. Vi klarade oss hela vägen fram. Hela resan tog oss ca nio timmar. Dock med en matpaus på ca 30 min och en tankpaus på ca 15 min. Men fram kom vi.

När vi kom fram så packade killarna upp alla kartonger och möbler i lägenheten och jag var ensam uppe i en tom lägenhet. När lite kökssaker kom in i lägenheten så hjälpte jag till med det. Efter att allt var klart (så klart det kan bli när man flyttar in klockan tio på kvällen) så åkte jag och Zacke för att parkera bilen och släpet. Vi hittade en plats åt släpet och sen ville vi ha någonting att äta. Vi åkte till några bensinmackar och till slut så kom vi fram till att vi ville äta pasta med pastasås.

När vi hade köpt det så ville vi titta lite på Rosengård. Vi åker sakta igenom Rosengård för att se hur det ser ut. Mitt i allt så kommer en polis upp bakom oss. Han stannar oss och undrar om vi har åkt vilse. Det hade vi ju inte. Polisen trodde att det var något rattfyllo som åkte omkring så sent och sakta. Utan att göra varken blåskontroll eller kolla körkort på Zacke så verkar dom ganska nöjda. Zacke frågar då hur länge sen det var som någon blev skjuten i Rosengård och polisen svarar att det var ett tag sen. "Ungefär hur länge", frågar Zacke. "Ett par dagar sen", svarar polisen. VA?! Så det var ett par dagar sen som någon blev skjuten och det var alltså ett tag sen? Ja, jag antar att det kanske är lång tid för ett ställe som Rosengård.

Nu ska jag sova och sen ska jag sitta i en bil lika länge imorgon också. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Mor

Usch var d dit ni skull. Ja sov nu o pallra dig därifrån så fort som möjligt. vill ju ha dig kvar i livet. Kram

2009-11-03 @ 06:55:17
URL: http://mermaid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0