Sjuk.

I tre-fyra veckor har jag haft lite småont i halsen och fått lite feber hit och dit. Så igår, dum som jag är, så sa jag till min farbror att jag önskar att sjukdomen bara kunde bryta ut så att jag kan bli frisk någon gång. Tydligen så var det någon som ville att min önskan skulle slå in. Idag vaknade jag och var så sjuk så att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Ont precis överallt. Mest halsen. Dessutom feber. Det kanske är en bra grej egentligen för jag har inte ens lust att shoppa, fast det är löning idag. Tur är väl det, jag har inte några pengar alls att lägga på shopping denna månad. Bara jag slipper allt ont och småfeber sen så är jag nöjd.
Idag åkte jag hem och det var inte igår jag var hemma. Jag räknade ut häromdagen att jag inte varit hemma mer än tre nätter den här månaden. Jag har ingen aning om varför, men det har inte blivit så bara. Om jag inte mår bra tills på torsdag så vet jag inte vart jag tar vägen. Jag och Sandra har nämligen blivit utlovade en liten show. Och den ska jag se. Det kommer bli toppen.

Jag måste bara berätta om en liten rolig grej som hände i helgen. Jag var på Pergola. Som vanligt. Sen skulle jag gå till MP för att dansa. Jag minns inte riktigt hur allt gick till. T.ex. hur jag kom in. Jag hade nämligen pengar till inträdet, men av någon anledning så betalade jag inte för att jag hade lika mycket pengar kvar dagen efter. Vilket som så när jag kom in så träffade jag T-t och tjejerna. Vi dansade lite och när jag hade dansat ett tag ville jag gå och sätta mig. Jag satte mig tydligen vid vip-hörnan och där får man bara sitta om man baställer någonting från deras meny. T-t satte sig med mig, han kollade på menyn och frågade om jag ville ha champagne "Ja" svarade jag. Flaskan kostade 800 kr, han lämnade 100 kr i dricks till killen som serverade. Alltså T-t beställde in en flaska till honom och mig som vi skulle dela på för sammanlagt 900 kr. Jag tog en klunk och sen sa jag "Jag vill inte ha champgne". "Vad vill du ha då?" frågade han. Och jag svarade att jag ville ha vodka-redbull. Det slutade med att han fick ge bort all champagne. Jag kände mig lite dum sen, speciellt med tanke på att jag visste redan innan att jag inte gillar champagne. Men så kan det gå.

Min bror och jag ska kolla på film snart. Eller det bestämde vi för typ en halvtimme sen så jag ska höra med honom om det blir någonting. Annars tar jag en alvedon och somnar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0