Kryssningen.

Nu känner jag att det är dags att skriva ett lite längre inlägg. Så jag tänkte berätta lite om kryssningen.

På onsdagen klev vi på båten och packade upp lite innan det blev dags för party. Vi tänkte att vi skulle vänta på att tax freen skulle öppna men det var 45 minuter kvar så vi gick till baren och satte oss istället.
När taxfreen öppnade gick vi dit och köpte lite sen gick vi upp till hytten och festade. Efter det gick vi ner till baren där de hade liveband och showdansare. Efter mycket spring till hytterna, lite sjösjuka och dansande på cluben gick vi tillbaka till hytterna och sov.
Dagen efter vaknade jag klockan halv åtta och alla andra sov. Jag var så sjösjuk så att jag kunde inte riktigt somna om och då gick jag och knackade på Sannas hytt (eller cell som Jonas sa) och hon var också vaken och ville äta frukostbuffé. Jag tror att jag hade lite för höga förväntningar på buffén så att jag blev lite besviken. Sen gick jag tillbaka till hytten. Innan det hade jag gått förbi cafét och köpt en macka och en dricka till Max. Han säger fortfarande att det var den godaste mackan han hade ätit i hela sitt liv.
Efter några timmars vila var det dags att fixa sig iordning igen och börja festa. Det var lugnt ett litet tag, sen blev jag så illamående att jag var tvungen att gå och lägga mig i hytten. Jag trodde seriöst att jag skulle kräkas. Men det gjorde jag inte.
Kvällen slutade iallafall med att vi gick och la oss i hytten igen runt halv ett tiden. Innan jag gick och la mig så packade jag iordning allt. Jag kände redan då att jag inte skulle orka göra det på morgonen. Jag trodde att jag skulle få sova på morgonen, men det fick jag inte. Eller fick och fick.. Jag kunde inte. Sen åkte vi iallafall till donken och åt mat. Det var jättegott med tanke på vad det var för skit vi fick på båten.

Vi gick till ett ställe på båten och skulle beställa en varsin hamburgare. Dom värmde en degig brödklump i micron med en liten torr köttbit i mitten, sen hällde dom på säkert två deciliter med någon "dressing", det var någon blandnig av sötsur sås, rhode island sås och ketchup. Och sen hade dom på rivna morötter och typ pizzasallad eller vitkål. INTE JÄTTEGOTT!

Haha! Sen frågade dom "Vad vill du ha för pepsi?". Jag tror inte att dom vet att det heter läsk eller dricka på svenska.

Just nu lyssnar jag på min syster som pratar i telefonen. När hon är klar ska vi till Jakobsberg och köpa hårfärg till henne. Sen ska vi hem och färga hennes hår. Om jag kommer ihåg kan jag visa en före och efter bild.

Skriver sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0