Plugg, plugg och åter plugg.

Imorse vaknade jag av att Anna ringde mig. Hon behövde åka tidigare till skolan så att hon kunde fixa med lite saker. Så jag hade 20 minuter på mig. På 18 minuter (ja, jag tog tid) hann jag duscha och klä på mig. Det är inte illa med tanke på att jag har ett jävla hår som måste tvättas två gånger för att det ska bli riktigt rent. Dessutom måste det sköljas i en hel evighet för att allt shampoo ska försvinna. Men jag hann. Däremot fick jag sminka mig i bilen.

Sen åkte vi till lektionen och det gick jättesnabbt att bli klara. Men våran käre lärare berättade för Anna att vi skulle sluta tidigade så att hon kunde gå på svenskan som är under samma lektionstid. Dessutom gjorde hon det framför Annas svensklärare. Så hon var ju tvungen att gå. Då passade jag på att sitta kvar i skolan och plugga lite på fördjupningsarbetet som ska vara inlämnat och klart om två veckor. Sen åkte jag hem och lagade mat. Sen satte jag mig ner för att plugga igen. Just nu sitter jag fortfarande och pluggar och kommer nog göra det ett tag till. Jag var bara tvungen att skriva av mig lite så att jag inte virrar in mig aldeles för mycket. Men just nu känns det bra. Riktigt bra. Jag har flyt nu. Det är inte ens tråkigt. Så jag ska fortsätta innan jag får för mig att någonting annat är mycket roligare.

Skriver sen när jag är klar med pluggandet för dagen.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad kommer fördjupningsarbetet handla om?

2009-03-10 @ 22:08:50
URL: http://www.basiil.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0