"Är du en polis?"

Idag vaknade jag och Anna-panna skrev att hon hade fått svar från våran psykologilärare. Hon fick MVG. Grattis till henne! Sen kollade jag min mail. Jag fick också MVG! Grattis till mig! Vi förtjänar verkligen det.

Igår shoppade jag men inte så mycket som jag trodde. Så det känns bra. Jag köpte ett par skor, en tröja, en bh, ett par trosor, ett par solglasögon och en present till min lillebror. Sen ville jag visa min lillasyster lite uppskattning för att hon är så bra och alltid finns där och ställer upp för mig när jag behöver henne. Jag ville köpa blommor och choklad, men jag kom hem så sent så jag fick göra det på mat öppet. Men det fanns inga blommor så jag köpte en purjolök istället. När vi var små så köpte mamma purjolök och då sa våran lillebror att mamma köpte blommor. Det fick helt enkelt bli det näst bästa. Så vi fick oss ett gott skratt.

Igår när jag och Sandra satt i solen och njöt så sprang Ticke runt och låtsades att han var en polisbil. Sen springer han ganska långt bort och vi säger att han ska komma närmre. När han är ca 5 meter ifrån oss så säger Sandra med en riktigt barnslig röst (ni vet så man pratar med barn) "Är du en polis?" Just när hon säger så springer Ticke bakom en kvinna. Och hon trodde att vi pratade med henne. "Nej, det är jag inte. Ser det ut som det?" Jag kunde knappt hålla mig för skratt och vi båda blev helt stumma och visste inte vad vi skulle säga för att det skulle bli så lite pinsamt för henne som möjligt. "Vi pratar med honom som står bakom dig" sa jag. Efter det skrattade vi åt allt. Det roligaste av allt var att hon såg jätteglad ut när Sandra frågade om hon var en polis.

Nu ska jag fixa det sista innan det är dags att åka till skolan. Idag har jag antingen matte eller filosofi. Min syo har ju som sagt klantat till det och jag vet inte vilket ämne jag ska prioritera. Men jag älskar ju matte. Så det får nog bli matte.

Skriver sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0