Mysticke.

Jag lever nu mitt i en flytt, på lördag kommer flyttbilen klockan 08.00. Så allting ska vara färdigpackat och klart på fredagskvällen. Jag känner mig lite stressad. Eller ganska mycket. Just nu springer jag och Mia upp och ner med ungarna i tvättstugan i ett desperat försök att få all tvätt ren och torr tills på fredag. Annat som ska göras är bl.a. städa ur lägenheteom som är nyrenoverad med massor av damm, packa det sista, köra ett lass med saker imorgon, diska upp porslin och så i nya lägenheten så man slipper göra det på lördag, vi ska försöka få tag på stora starka karlar som är villiga att hjälpa oss med tunga lyft som två svaga hjälplösa tjejer inte klarar av, vi ska fixa och dona så allting är klart tills på fredag. Dessutom måste vi lösa situationen med Ticke då han inte kan vara med när vi flyttar. Och hur det ska gå till har jag ingen aning om. Flyttbilen kommer ju 08.00 och då är det fullt ös medvetslös.

På tal om Ticke så har han verkligen varit den mysigaste, snällaste och mest underbara lilla varelse idag. När jag satt vid datorn och läste lite bloggar medans han tittade på sina nya favoriter, tellitubbies, tidigare idag så gick han fram till mig och sa att han ville komma upp till mig. Självklar fick han göra det. Så mysigt att ni kan inte ana, han gosade in sig och stannade där. Jag trodde att han hade somnat, men det hade han inte. han bara gosade. Sen började han vrida på sig och jag trodde att han ville gå ner. "Nej Natha! Ticke sitta Natha!" Mitt hjärta smälte nästan bort. han låg där i säkert en timme och bara gosade och kramades med mig. Så mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0