Yoghurtdilemma.

Nu sitter jag nerbäddad i sängen, jag kände att om jag ska vara uttråkad kan jag lika gärna försöka somna av det. Vem vet, det kanske funkar superduperbra.

Innan jag somnar tänkte jag äta lite yoghurt som jag köpte idag. Det är med kokossmak. Jag vet inte varför men när jag såg den i affären och läste att det var en ny smak kände jag det här måste vara skitgott! Varför tycker jag det? Jag hatar kokos. Sen tänkte jag för mig själv att jag tror att jag har ätit det förr..
Vilket som så stoppade jag iallafall ner den i vagnen. Och när jag kom hem hann jag inte ens plocka in alla varor förns jag stod med en sked i handen och hällde lite yoghurt på den. Och när jag smakade den fick jag en känsla av lycka. En känsla av att det här är minsann exakt som jag föreställde mig att det skulle vara.
När jag nu på kvällskvisten smakar på yoghurten kommer allt tillbaka som ett litet bildspel i huvudet, jag kommer på att jag har ätit detta förr, men då inte kokosyoghurt utan yoghurt med kokos i. Och jag känner bara att jag vill spotta ut skiten. Fast det är gott. Varför vill jag då det? Jo, för att det var det jag hade värsta dillen på när jag satte in min p-stav. Den som gjorde att jag gick upp 25 kilo på tre månader.
Jag tycker fortfarande att det är otroligt gott, men jag vill inte äta någonting som skulle kunna få mig att gå upp 25 kilo. Urs säger jag bara.
Jag sitter i sängen och tittar på skålen med youghurt i och tänker för mig själv. Vad ska jag göra med denna goda yoghurt? Ska jag kasta någonting som är så gott? Ska jag äta upp det? Vad ska jag ta mig till? Jag tror att jag sköljer ner det i slasken. Kanske dricker ett glas vatten istället, eller kanske äter en majskolv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0