Effektiv dag.

Nu är jag hemma och ska snart gå och lägga mig. Jag kommer garanterat somna som ett litet barn. Jag och Anna gick på långpromenad. Vi var ute i typ en och en halv timme. Jätteskönt att få röra lite på sig. Jag vet inte om jag skrivit det i bloggen men jag har iallafall lovat mig själv att jag inte får använda mina pengar denna månad (förutom en liten summa som jag ska överleva på) förns jag gått ner 5 kilo. Och det är för att jag ska bli motiverad till att inte smälla i mig massa skit. Dessutom ska jag köpa ett gymkort den här månaden. Sanna och Amy ska också göra det på samma ställe så att jag hoppas verkligen att dom är lika peppade som jag är. För nu ska jag ta mig fan gå ner i vikt. Denna gång ska jag göra det på rätt sätt också. Och jag har kommit på att jag ska ha kul medans jag gör det. Så vi köper ett kort där dom har både gym och aerobics. Jag älskar det, mest för att jag älskar att dansa tror jag. Anna går dessutom ut på långpromenad med hunden varannan dag och jag ska bli hennes troga följeslagare. Det finns liksom ingen undanflykt för att inte göra det.

Jag gjorde studieförsäkran igår och idag kollade jag min bank, jag får pengar om lite mer än en timme. Det tycker jag är jättekonstigt, dom skriver överallt att man inte får pengar förns tidigast en vecka efter kursstart. Men dom kanske gör det för att dom inte vill ha griniga studenter i röven om det skulle bli fördröjningar.

Idag känns det som det har varit en riktigt effektiv dag. Jag har fått mycket gjort, och det gillar jag. Om en liten stund ska jag dricka en kopp te så jag kan bli riktigt varm och mysig i kroppen, man somnar så mycket lättare då. Imorgon tänkte jag åka och köpa massor med grönsaker. Då finns det ingen anledning till att äta onyttigt heller. Just nu känns det verkligen som att jag kan lyckas med vad jag vill.

Om jag inte kan somna skriver jag nog senare, annars hörs vi imorgon.

Kommentarer
Postat av: Amy Elomaa

jag är pepp :D:D

2009-01-13 @ 23:30:27
URL: http://amyelomaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0