Trosätaren Prickev har varit i farten.

Hallå alla där ute. Vi är hemma nu efter nyårsfirandet. Egentligen tänkte vi stanna över natten men vi tyckte att det var bäst att åka hem. Alltid skönast att vakna hemma.

Vi har ju två hundar, en pojkhund och en flickhund. Dom heter Pricken och Nova. Just nu löper nova så dom är på varandra som bara den, därför har vi satt ett galler mellan vardagsrummet och hallen. Nova får vara i hallen och köket och Pricken får vara i vardagsrummet (mitt rum). Jag har också galler runt sängen eftersom jag inte vill ha hundhår i sängen. Och då krävs tre gallergrejer som vi har. En av dom är  den vi numera använder till att hålla hundarna isär. Pappa kom på en jättebra idé, att han skulle ställa bordet för den delen som inte täcktes av galler, så att Pricken inte skulle komma upp i sängen. Dessutom hade jag tvätt i torktumlaren som tydligen inte fick ligga där, pappa hade lagt det på sängen. När jag kom hem såg jag att det låg ett par halvuppätna trosor på golvet. Jag trodde att jag hade glömt ta upp dom från golvet och att Pricket hade mumsat på dom. Sen skulle jag vika ihop mina kläder som låg på sängen, och då insåg jag ju att Pricken visst kom upp i sängen fast bordet stod där. Där låg ett till par trosor söndertuggade och helt blöta. Inte roligt. Men det är ju som det är så jag kan inte göra så mycket åt saken.

Jag kan ge en uppdate på nyårsafton imorgon. Nu är jag för trött och ska mysa ner mig i sängen med Max, popcorn och "Full house". Bror ska också titta med oss. :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag känner igen det där med uppätna underkläder asså.. Såg att dui messat innan, men kunde inte svara för att telen är ju pajj. Är dödssjuk men kanske orkar ringa imorgon.. >Pusss

2009-01-02 @ 22:13:12
Postat av: Trixie

OFTA! det var max som hade ätit på dom!

2009-01-02 @ 22:43:51
URL: http://ewatrixierosalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0