Morgondagen är räddad.

Jag satt vid datorn och läste bloggar och lyssnade på musik. Min bror sitter i samma rum och spelar tv-spel. Han vänder sig om mot mig och säger med förvrängd röst: "Bad sound kills good music". "Ja det har han rätt i", tänkte jag. Jag bestämde mig för att låna högtalarna från pappas dator. Men pappa den lilla tjockisen sitter redan där inne och vill inte att jag ska ta dom. "Ta dom andra som ligger i förrådet", säger han. Va? Vilka andra? Har vi haft högtalare tillgängliga utan att jag vetat om det? Ja, tydligen. Jag som i tre månaders tid inte ens lyssnat på musik för att jag hatar att lyssna på musik med dåligt ljud. Och jag har bara laptopljudet. Det låter inte alls bra. Så jag ber min bror gå ut i förrådet och hjälpa mig. När vi kommer in inser jag att det inte är några skithögtalare. Det är fyra småhögtalare, en baslåda och en sån där grej där alla knappar sitter. Plus att det också är högtalare på den. Jag är typ gladast i hela världen just nu. ÄNTLIGEN kan jag lyssna på musik. Jag vet ju vad jag ska göra imorgon. Lyssna på jättehög, jättebra och jättemycket musik. Morgondagen är räddad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0