Kom tillbaka till mig Max!

Nu sitter jag ensam i min säng och är ledsen över att Max precis lämnat mig för att åka till skolan. Jag hade önskat att han kunde vara kvar några dagar till, eller varför inte veckor? Varför inte flytta in hos mig och bo med mig i min säng?
Men det är ju så det är. Tråkigt nog så är det alltid så. Varenda gång som han ska åka hem blir jag ledsen och gråter ett tag. Jag försöker att inte visa det för honom, jag vet ju att han inte kan åka när han ser att jag blir ledsen.
Men det är för att jag inte vet när vi kommer träffas nästa gång. Dessutom är det så jobbigt att se honom gå, vi träffas ju så sällan och vi har det alltid så mysigt. Men just den här gången känns det lite extra jobbigt. Varför vet jag inte riktigt, men jag tror att det beror på att vi haft det mycket mysigare än vanligt. Sen är det ju också så att jag inte har några planer förns senare idag så jag blir bara ännu mer ledsen när jag inte kan sysselsätta mig med någonting under dagen.

Jag hatar det här, jag verkligen h-a-t-a-r det här. Jag vill inte se honom gå hela tiden. Det är skitjobbigt.

Iallafall så tog jag och Max ett bad nu på morgonen och det var verkligen jätteskönt. Jag har inte badat på hur länge som helst och när jag sen fick göra det med Max blev det bara ännu skönare.

Nej nu är det dags att sluta tycka synd om sig själv. Eller jag ska bara göra det ett litet tag till, jag ska lägga mig i sängen och krama kaninen som brukade lukta Max innan hans parfym tog slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0