Syskonkväll.

Kladdkaka utan vetemjöl? Går det? Om man inte har vetemjöl, kan man ta någonting annat då? Eller får jag bara hälla i henne smet utan vetemjöl? Konstigt. Snacka om att jag har stora problem. Pappa tog med sig mjölet när han gick till sin flickvän och nu har vi inget hemma. 

Maten blev iallafall god. Och jag har kommit på att jag verkligen inte kan göra lagom mycket mat. Antingen blir det alldeles för mycket eller så blir det för lite. Men det gör ingenting när det är för mycket potatis för då kan man äta stekt potatis till lunch dagen efter. Och det gillar jag. Så imorgon när jag är ledig ska jag äta stekt potatis med någonting gott till.

Ibland funderar jag på om du någonsin älskade oss. Det kändes så då. Men nu, när man fattar vad det var som pågick så känns det inte ens som att jag känner dig. Du är inte samma människa längre.

Om en stund drar vi igång våran syskonkväll och då kommer jag förmodligen inte skriva någonting mer förns imorgon, eller om jag klämmer in någonting innan jag går och lägger mig. Men det får tiden avgöra. Jag är iallafall jättetrött och har jätteont i nacken.

Nej, nu ska jag göra klart det sista, sen ska jag göra någonting med mina syskon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0