Sj=skit.

Nu är Helena här, just nu tvättar hon håret och snart ska jag klippa henne.

Jag måste få klaga lite på Sj. Det är nämligen så att min föräldrar har varit skilda sedan tidernas begynnelse, typ. Och när vi var små åkte vi alltid bil mellan mamma och pappa.
När vi sen blev lite äldre fick vi börja åka tåg. Och när jag sen blev så pass gammal att jag själv fick boka biljetten så brukade jag alltid preliminärboka för att sen betala när jag hämtade ut biljetten, eftersom att jag inte hade tillgång till mina föräldrars kontokort. 
Så har det varit i flera flera år. Alltså sen jag var ungefär 12-13 år.
Men nu minsann, är det så att dom har ändrat på allt det där.
Man kan inte längre preliminärboka någonting. Så om man inte har tillgång till sina föräldrars kontokort kan man alltså inte garantera en plats på tåget om man inte åker in ett par dagar innan avgång och köper på antingen pressbyrån eller centralstationen.

Jag skulle alltså boka en biljett åt min lillayster, eller rättare sagt preliminärboka en biljett, då min pappa inte är hemma. Men icke sa nicke. Det gick inte. Hon måste alltså åka in till centralstationen minst en timme innan avgång för att hinna köpa biljetten. Det tar typ 3 minuter i luckan men innan det är det en jävla kö. De resterande 57 minuterna är enbart väntan. Stackars syster. Jävla Sj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0