Busskärring.

Idag har jag verkligen inte orkat skriva någonting. Jag vaknade alldeles för sent, åt frukost, sen skulle vi åka till willys och handla. När vi var på väg till bussen var vi tvungna att springa typ hela vägen, eftersom jag är tjej med dålig kondis hann både Max och Tim på bussen före mig. När jag skulle kliva på bussen satte jag upp ena foten i bussen, sen stängdes dörrarna. Busschauffören öppnade därrarna och jag klev in. Kärringen skriker åt mig att jag inte ska vara så stressad på bussen, för att man kan bli klämd. Jag sa att jag inte visste att hon tänkte stänga dörrarna. Hon säger igen att man inte ska stressa på bussen och låter jätteotrevlig. Då sa jag åt henne att hon inte behöver vara otrevlig för att jag, som sagt, inte visste att hon tänkte stänga dörrarna. Då kom hon förmodligen inte på någonting att säga så hon sa, "Men det är inte mitt fel att du är klantig". Då sa jag: "Ja, jag är klantig men du behöver inte vara så otrevlig".
Jag fattar inte varför den där jävla idioten skällde ut mig. Visst att man kan reagera men man behöver ju inte överreagera. Det var ju knappast mitt fel att hon stängde igen dörren när jag stod med ena benet i bussen. Hade jag märkt att bussens dörr hade varit på väg att stängas hade jag ju knappast försökt kliva på. 
När jag kom hem kom A och Lara hit och fikade. Dom stannade ett tag och när dom gick lagade  jag mat. Och här sitter jag nu. Proppmätt och trött. Snart ska jag nog gå och lägga mig. Vad ska ni göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0