Uppsala-tripp.

Jag har inte bloggat på jättelänge såg jag nu, trodde att det bara var ett par dagar sen men det var ju nästan en vecka sen. Jag har iallafall varit, sjuk, blivit av med mitt telefonnummer, skaffat ett nytt telefonnummer, firat att Helena fyllde 18 förra måndagen, varit i skolan och blivit seg igen. Dessutom är det skittråkigt när man blir väckt på kvällen när man för en gångs skull har somnat tidigt. Det har jag lärt mig, jag kan liksom inte somna om.

Idag hade vi en samhällskunskapslektion. Eftersom vi har prov på torsdag och jag inte fattar ett jävla jota sa jag till läraren att jag inte fattade någonting. "Men du har ju missat några lektioner, det kanske är därför", var svaret jag fick. Men då sa de andra i klassen också att de inte heller hade fattat någonting, fast de hade varit där på alla lektioner. Så idag har jag lärt mig någonting på min lektion. De andra sa att man hade inte behövt gå på någon annan lektion förrutom den här, för att vi lärde oss med den här lektionen än vi gjort på alla andra tillsammans.

Jag har ont i munnen. Hmm, undrar vad det beror på.

Förresten, jag, Sanna, Helena och Johannes hade ganska tråkigt i lördags så vi bestämde oss för att åka till uppsala så jag fick pussa lite på min Max. Såklart visste inte Max att vi var på väg. När vi kom fram låg ham och sov. Jag kröp upp hos honom, pussade på honom och sa: "Älskling, det är dags att vakna nu" han tittade på mig som om att jag var helt rubbad eller nåt, när han sen kopplade att det var jag blev han jätteglad och kramade omkull mig.
Lite senare frågade jag honom vad han tänkte när jag helt plötsligt var inne i hans rum i uppsala svarade han: "Jag hoppas för faan inte att det är morsan som kommer in och pussar på mig". Det tyckte jag var lite roligt.

Nu ska jag iallafall släcka ner och hoppas att jag somnar. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0