"Kortdragargrej".

Idag måste jag titta på "Romeo och Julia" så det ska jag nog göra snart. Jag gick inte på svenskan idag för att jag kände att det var viktigare att plugga inför Samhällskunskapsprovet istället. Och på svenskan skulle vi bara titta på filmen, sen skulle vi få gå. Så då tyckte jag att jag kunde göra det hemma.

Jag ser jättemycket fram emot att köpa en säng imorgon. Ska bli så skönt att få sova i en alldeles egen säng. Inte en soffa eller någon annans säng utan min säng. Jag kommer inte ens ihåg när jag hade en egen säng sist. Jag tror att det var när jag fortfarande bodde i väsby, men då var det ju liksom inte MIN säng. Eftersom jag inte fick ta med den när jag flyttade. Så senast jag hade en alldeles egen säng måste ha varit för typ snart 4 år sedan, innan jag flyttade hemifrån.

Jag var precis iväg till lilla affären här i området. Jag skulle köpa cigaretter och dom har ju nyligen införskaffat sig en "kortdragargrej". Då tyckte jag att det var ett alldeles utmärkt tillfälle att använda den då jag inte har några kontanter. Tror ni att apparatjäveln fungerade? Nej, det gjorde den såklart inte. Men eftersom jag är där så ofta var dom så snälla och lät mig skriva upp det och betala det när jag har kontanter istället. I ett sånt här tillfälle är det väldigt skönt att vara stammis på ett sådant ställe.
Nu kommer L snart över, hon behöver låna mitt busskort imorgon och då tycker jag att jag kan vara en sån snäll vän att jag lånar ut det till henne. :)

Nej nu ska jag nog börja röra mig mot sängen och titta på "Romeo och Julia", sen kanske jag hinner med ett avsnitt av min favoritserie också. :) Ha det så bra allesammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0