Korkskalle? Jag? Nae?

Nu är jag hemma igen. Eftersom jag somnade så sent inatt bestämde jag att jag skulle skippa svenskalektionen idag.
Så jag gick till skolan och skrev provet. Allt jag skrev kändes bra, men det kändes som om jag hade glömt någonting väldigt viktigt. Jag satt i typ en halvtimme för att försöka lista ut vad det kunde ha varit. Men jag kom inte på det. Så jag har iallafall gjort provet nu och hoppas bara på det bästa.

Imorse när jag vaknade klockan tjugo i sju tänkte jag "Gud, vad jag är diktig som inte snoozade en enda gång, nu har jag ju hur mycket tid på mig som helst. Fast jag somnade sjukt sent. Slipper stressa liksom".  Jag skulle precis stänga dörren till badrummet för att hoppa in i duschen, då ringer min telefon. Jag rusar ut till telefonen och det är Anna. Vi bestämde igår att hon skulle ringa och väcka mig kvart över sju. Bara för säkerhetsskull om jag inte skulle vakna i tid en viktig dag som denna. Hon säger "Är du vaken?" Ja det är klart att jag är vaken tänkte jag, jag som är så duktig. Jag frågade henne vad klockan var och hon sa att den var kvart i åtta, inte kvart i sju. Hon stod alltså utanför och väntade. Jag tänkte för mig själv, innan jag fattade att det var jag som var sen, "stackars lilla Anna som har gått upp en hel timme för tidigt". Jag tittade på klockan och hon hade rätt. Så duktig var jag i morse. Kände mig som en idiot när hon fick stå där och vänta. Jag sprang runt i lägenheten som en stucken gris och försökte klä på mig. Sen glömde jag hundra saker, som jag vaturligtvis kom på när jag var ute i porten. Det värsta av allt är att jag kom ju inte på alla saker på en gång utan jag kom på en sak i taget. Men jag kom till skolan i tid iallafall och nu är jag hemma igen.

Tänkte vila en liten stund innan det är dags att plugga igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0