Ung och dum?

Jag hörde på Oprah Winfrey-show att man kan bli yngre om man äter mycket antioxidanter. Om man då som jag, som senast i tisdags fick höra att det var några killar som hade slagit vad om hur gammal jag är, vill se lite äldre ut då? Vad ska man äta då? 
Den ena killen trodde att jag var 15år. 200 kronor var det som låg i potten. Jag vet inte riktigt hur jag ska ta det.
Antingen tar man illa upp eller så blir man glad. Jag fyller snart 20 och jag ser alltså 5 år yngre ut (enligt honom) än jag egentligen är. Jag tror att jag nog tar lite illa upp. Men om det hade varit när jag var 34 och såg ut som 29 hade jag nog blivit glad. Men då undrar jag, när blir det annorlunda? När blir man glad av att höra att man ser yngre ut? Är kanske den glädjen ett första tecken på att man snart är gammal?
Min mamma t.ex. är 43 år och hon bryr sig inte ett skvatt. Men min pappa är 42 och bryr sig hur mycket som helst. Han har i och för sig lidit av åldersnoja sen han var 20 år, så han kanske är lite extrem, men igår sa han att han hade ångest för att han har levt halva sitt liv. Vad är det man är rädd för? Är man rädd för att bli gammal? Eller är man rädd för döden?


Kommentarer
Postat av: Mermaid

Ja jag e då inte rädd för nåt av d

2009-01-15 @ 20:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0