Bulle i ugnen.

Jag, Amy och Sanna har bakat bullar. Det var det roligaste bullbaket jag någonsin har varit med om. Vi var så där fnittriga ni vet, så som bara tjejer kan vara. Jag gjorde en fläta som såg ut ungefär som en spya när den var klar. Sanna gjorde en snigel som tappade ögonen, såg ut som en halvkolbit, och inte längre såg ut som en snigel. Eftersom alla plåtar var upptagna så tog hon en glasform (ni vet en sån som man gör typ potatisgratäng eller lasange i) när hon tyckte att snigeln var färdig (läs bränd) tog hon ut den. Ställde den på den kalla diskbänken. Sen vänder hon sig om för att stänga igen ugnen. Då spricker hela formen. Det var så roligt. Vi lyckades rädda snigeln iallafall. Allt som allt blev det 94 bullar, en fläta och en missbildad snigel. Tack för en trevlig eftermiddag tjejer.


Kommentarer
Postat av: Amy Elomaa

Glöm inte min pepparkakspenins oxå ;o

2008-12-17 @ 23:32:09
URL: http://amyelomaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0